.........är inte alltid silvervita

.....är inte alltid silvervita

torsdag, mars 22, 2012

Sugen på flytt - NU!!!!!

När våren närmar sig börjar känslan av positiv förändring att komma. Jag vill ha nytt , vill flytta, börja träna,,,,,ja ni vet det vanliga - men ändå det som förändrar. Samma känsla kommer förbi till hösten. Fast då är det mer att jag vill börja om skolan (som när man var liten) köpa nya pennor och block, bokplast :)..........ny ryggsäck, nytt pennfodral och nya höstiga, mysiga kläder. Hösten blir som en mysig transportsträcka till jul och nyår vilka i sin tur liksom blir kulmen på året...........för att sedan ebba ut och dö i ett virrvarr av antiklimax. Sen går det ruuuunt, runt - jorden snurrar ju sina varv och vi blir äldre och förhoppningsvis mer kloka!? :D

Men ja, just nu är jag sugen på att flytta söderut! Jag kan längta efter Nynäshamn för jag älskar havet och den energi det ger - när den inte suger musten ur en. För är det någonstans jag blir trött så är det på en guppande båt zzzzzzz. Vaggad till sömns.
I och runt Stockhom finns en välkänd trygghet och människor som hör till vårt nätverk. Det känns bra - om vi väljer det, MEN det jag inte gillar med den staden är all pendling även om man vänjer sig snabbt - men det finns annat att lägga tid på. Speciellt när vi har små barn som kräver sitt.  I Örebro har vi ingenting alls och allt blir nytt! Men det är ju inte långt till Stockholm därifrån. Det är inte meningen att det skall vara lätt tydligen, men just nu känns allt bra ändå på något knepigt sätt. Vi skulle kunna börja med Örebro....kanske faller vi handlöst och blir förälskade i staden - lär känna människor fortare än vi trodde var möjligt? Skall ta några snack till med skolorna - sen är det dax att bestämma sig - så enkelt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar