.........är inte alltid silvervita

.....är inte alltid silvervita

tisdag, mars 20, 2012

Längtan efter sommar och framtiden!

Ja jag längtar verkligen efter sommaren nu. Varma vindar och kjolar som fladdrar - men inte efter lår som gnids sönder mot varandra till blodiga köttrester hmmmmm. Får nog gå ner några kilon till då. Ja det skall naturligtvis också bli intressant - att se hur mycket jag gått ner efter bebisen trillat ut :) Har ju inte gått upp något denna graviditet utan ned - så det blir en härlig start inför sommaren! Bara 2 veckor kvar nu! Hörde ni det??????? 2 lusna veckor!!! Hjälp - om det inte händer något innan den tiden men den 4 april är det dax för snitt. Det känns som att bebis kommer att hålla sig inne tills dess dessutom - bara en känsla jag har.
Magen är tjock och jag är relativt less på att inte kunna röra mig normalt nu :/ Less är jag också på att ta Fragminsprutor i låren varje kväll. Har en förhöjd risk för blodproppar så eftersom moderkakan "pajade" förra gången så är man mer försiktig denna gång - med fler undersökningar och allt vad det innebär. Känns skönt, skönt, skönt :) Graviditetsdiabetes som plus på det också om jag nu ändå skall dra upp allt haha ---- så ja, jag känner mig som en nålsdyna snart. Men som sagt - bara två veckor innan den lilla påskbebisen kommer. Puss på dig bebis!

Vad mer? Jo det är mycket annat som händer just nu.......vi planerar flytt till antingen Örebro eller Stockholm - beroende på vilken skola vi väljer till Wilma. Hon behöver teckenspråk och extra vuxenstöd - så vi vill ju hitta det som passar bäst såklart. Svårt är det och det kan säkert komma att flyttas någon fler gång innan vi alla är nöjda med valet - men det får vi ta då. En sak i taget. Vi vet iallafall att bättre förskola än den hon har gått på hade vi inte kunnat hitta! Så det blir sorgligt att säga farväl till den..........! Men man måste ju gå framåt - mot utveckling, så det är ju den naturliga vägen även om uppbrott är svåra.

Ja vad vore livet utan alla dessa utmaningar? man skulle ju stagnera själsligt .......... men jag hoppas på ett litet utmaningsbrejk nu snart efter alla dessa val och omval, att livet bara vill rinna på ett slag. Inte bli ointressant, men varje dag är en utmaning när man har barn som kräver mer än "vanliga" barn, när man skall välja det bästa inför framtiden, när det kommer en ny familjemedlem och när man skall flytta. Stressmoment och roliga moment - lite mycket tillsammans - men jag har förhoppningen om att det kommer att fungera! Man gör det man måste göra - det är så man kommer vidare, växer och mognar. All erfarenhet man samlar på sig - inte blir man dummare av den!

Ha en underbar dag alla vänner!
Puss.

2 kommentarer:

  1. Hej!!!!! Jag är beräknad 13/4, men jag brukar ju gå över......
    Jag hörde av Emma att Du väntade en liten också! Skitkul!!!! Vi får se till att ses med de små någon gång!!!!!!

    /Yamahajossan

    SvaraRadera
  2. Hihi vad kul! Hoppas allt går bra för er! Lycka till med allt! Kraaaaaaam!

    SvaraRadera