.........är inte alltid silvervita

.....är inte alltid silvervita

onsdag, mars 28, 2012

Sista kollen....

Ja i måndags var det sista kollen på ultraljud, CTG och blodtryck innan bebis kommer. Ja om inget annat händer förstås, men det hoppas jag ju inte såklart. Det var en ny läkartant jag aldrig träffat förr och hon var jätterolig och trevlig! Alltid kul när personal man träffar och jag själv har lite personkemi - det lättar upp!  :)  Allt såg tipptopp ut - även fast mitt blodtryck är för högt för att vara riktigt bäst. :/  Är lite förbannad att jag inte hade gått ner mer i vikt innan bebisen tillverkades - för det var ju det som var min tanke. Jag vet ju att övervikt inte är bra ur någon synvinkel när det kommer till bebisar i magen och hälsa. Ändå har jag ju gått ner - men inte så mycket som jag velat. Det blev för kul på semestern förra året helt enkelt haha. Nåväl - det är ändå inget som går att göra något åt just i denna sekund. Har hållit min vikt fint och tom gått ned under graviditeten så det är ju super och något att vara stolt över! Förstår inte varför en del går upp så hemskt många kilon (20-30-40) --- och skyller på att de är gravida. Har du inte samlat på dig vätska förstås - då kan jag förstå. Men tja, folk gör som de vill men de okunniga gör inte de smartaste valen jämt. I alla fall så sa läkaren att det nog var en tjej som låg där inne - vi som hade ställt in oss på kille haha. Vi har bara sagt han (omedvetet) den senaste tiden.......men men det är ju mysigt med vilket som - bara barnet är friskt och mår bra så är allt fridens! Wilma vill att bebisen ska heta Gunillika haha - vilket härligt namn! Själv har jag fastnat för Elvira......tycker det ser så vackert ut........medan Peter gillar Molly. Vad det blir i slutänden torde de lärda tvista om........vad är det för uttryck? och varför har jag så svårt att avsluta en text som skrivs? Skulle kunna sitta och skriva rappakalja hur länge som helst...........men men idag blir shopping på schemat. Har kvar lite smågrejs att handla och lite skräp som skall slängas här hemma. Typiskt att man gör fint här hemma några månader innan man ev. skall flytta. :D Men är man en sistaminutenexpert som jag är så.............vad 17?! :)

Måste seriöst börja spara till pensionen också.............så vet ni det!

Puss puss

2 kommentarer:

  1. Kan man verkligen gå upp 40 kilo av att vara gravid??? Mja, allt är möjligt förstås. Själv gick jag upp ca 18 kg med Noah vilket egentligen är för mycket.....men.....jag tror att det som är viktigast (vikt, hihi) är att man ändå går neer de där kilona under lika lång tid som man har gått upp dom! Jag gick upp 18 kg, visst, men de flesta kilon rann av mig de första 6 månaderna, sedan tog det ungefär lika lång tid till att gå ner till min matchvikt. Men ner gick jag :-)
    Så alltså,den vikt man är beredd att gå upp bör man också vara beredd på att gå ner, det närmaste året. Allt som är kvar sedan när man ammat klart o så är nog svårt att bli av med...

    Puss puss :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä man kan inte gå upp 40 kg av att vara gravid - men av maten man äter när man är gravid! :) Det är ju många som ser en graviditet som en period av konstant frosseri...! Och visst har du rätt i att man får ta sin tid att gå ner dessa kilon igen och att det blir svårare ju längre de sitter fast på kroppen hihi. Så snart jag är på fötter igen så då jädrar......men nu är jag mer peppad av hälsoaspekter än annat :) Sen ska ju 40-års kontot fyllas på också till andra skavanker ;)

      Puss!

      Radera